סניף תל אביב ראול ולנברג 18 בנין C קומה 2
050-5264265 | לשיחה עם הקליניקה

החלמה ממתיחת פנים – מה אתם חייבים לדעת?

מתיחת פנים היא אחת מהפרוצדורות המקובלות והפופולריות ביותר כיום בעולם הניתוחים הפלסטיים, והיא יכולה להוריד שנים רבות ממראה הפנים בעזרת הליך פשוט שלרוב אפילו לא מצריך אשפוז. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שאחד הגורמים המשמעותיים התורמים להצלחת ההליך ולתוצאות אופטימליות היא הקפדה יתרה על הוראות המנתחים לטיפול ולהחלמה לאחר ביצוע ההליך. תחזוקה נכונה ושמירה על ההוראות יכולים הן לשפר את מראה הפנים והן לשמר את התוצאות לאורך זמן רב יותר מהממוצע. אז מה חשוב שתדעו על תהליך ההחלמה?

 

הכנת ערכת החלמה

טרם הניתוח, מומלץ להכין ערכת החלמה הכוללת את כל הדברים להם תזדקקו בתחילת תקופת ההחלמה. הכנת הערכה תבטיח שכל הדברים ההכרחיים יהיו בהישג יד ויסיעו לכם לשמור על הוראות המנתח ביתר קלות. מה מומלץ לשים בערכה? משחה לטיפול ולהקלה על התפרים, עיגולי צמר גפן, קיסמי אוזניים, שמפו תינוקות (ללא סבון), קשים (המקלים על השתייה), משקפי שמש (העיניים רגישות במיוחד לאחר הניתוח), צעיף (המקל על הסתרת הצלקות), טיפות עיניים (להקלה על עיניים יבשות, מה שקורה לעיתים לאחר הניתוח בשל הרמת המצח), ומספרי הטלפון של המנתח והצוות הטיפולי לכל מקרה שיכול לקרות לאחר החזרה הביתה.

מתיחת פנים והחלמה

טיפול בחבישה ובנקזים

מטרת החבישות העוטפות את הפנים שלכם לאחר מתיחת הפנים הן גם להפעיל לחץ על אזור הניתוח וגם למנוע מהחתכים להזדהם. בנוסף, סופגות החבישות נוזלים מיותרים (כגון דימום או הפרשות – תרחישים מקובלים וצפויים לאחר ניתוח כזה). החבישות הכבדות יוחלפו לרוב כיום לאחר הניתוח בחבישות קלות, ללא לחץ. שימו לב לתחושת החבישה על הפנים, ואם אתם חווים לחץ גדול, אל תהססו ליצור קשר עם הרופא המנתח ולבקש שיקל מעט על הלחץ. בנוסף לחבישות, במקרים מסוימים תדרשו להישאר עם נקזים הנמצאים בתוך אזור הניתוח אשר מטרתם כמובן לנקז את הנוזלים המיותרים. הנקזים מזרזים את ההחלמה ויוסרו לרוב ביום למחרת הניתוח. אין להתקלח או לחפוף את השיער כאשר אתם עם נקזים, אלא רק לאחר הסרתם, וגם אז – רק בשמפו תינוקות עדין ללא סבון.

 

טיפול בתפרים ונפיחות

כל התפרים באזורים השונים בפנים יוסרו מספר ימים לאחר הניתוח (לרוב בין 3 ימים לשבוע) אך בזמן הזה קריטי לטפל בהם בצורה נכונה – לנקות אותם עם חומר מיוחד וקיסמי אוזניים, ולמרוח עליהם משחה מיוחדת לתפרים על מנת לשמור את האזור מלא לחות. יש סיכוי שהתפרים ידממו מעט ואין ממה להילחץ, אבל אם אתם שמים לב לדימום נרחב מהתפרים שלא מפסיק, צרו קשר עם הרופא באופן מיידי. בנוסף, יתכן שהצטברות של נוזלים או דימום תגרום לנפיחות בפנים. זה אינו מצב שצריך להדאיג אתכם שכן הוא נורמלי, אך עדיף להתייעץ עם הרופא, רק ליתר בטחון. על מנת למנוע נפיחות נוספת, מומלץ להשאיר את הראש מורם כאשר אתם שוכבים, על שתיים או שלוש כריות, ואף לתמוך בצוואר באמצעות כרית תומכת (כמו של טיסות). דבר נוסף שיכול למנוע או להפחית נפיחות הוא שימוש בקרחונים, שקיות ירקות קפואים או אפילו קוביות קרח פשוטות בתוך שקית אטומה. הקרח מסייע להחלמה מהירה ולהקלה על כאב. בנוסף, קחו קערה של מי קרח, טבלו כדורי צמר גפן במים הקרים והעבירו על אזור העיניים – גם זה ירגיע ויפחית נפיחות.

 

הימנעות מחומרים מזיקים

בתקופה לאחר הניתוח תצטרכו לנטוש כמה וכמה הרגלים שמזיקים לכם. אלכוהול, לדוגמא, הוא חומר מדלל דם ולכן יכול לגרום לדימום נרחב לאחר ניתוח ומומלץ להימנע ממנו (על אחת כמה וכמה אם אתם נוטלים תרופות נגד כאבים). עישון (הן אקטיבי והן פאסיבי) הוכח כמאט ומשבש החלמה, והוא אף מכווץ את כלי הדם מה שיכו להשפיע על תוצאות הניתוח. לבסוף, אם אתם נוהגים לצבוע, לסלסל או להחליק את השיער, מומלץ לבצע הליך זה טרם הניתוח, או להמתין לפחות 6 שבועות לאחריו עד הפעם הבאה.

עוד על ניתוחים פלסטיים

ליצירת קשר מלאו פרטים
פנייתך התקבלה בקליניקה של דר' דנה אגוזי
אחד מנציגינו יצור עמך קשר בהקדם
דר' דנה אגוזי