סניף תל אביב ראול ולנברג 18 בנין C קומה 2
050-5264265 | לשיחה עם הקליניקה

חזרה לשגרה – פעילות גופנית מומלצת יותר (ופחות) לאחר ביצוע ניתוח פלסטי

אחת הסיבות העיקריות בגינן נשים וגברים עושים ניתוחים פלסטיים, היא שיפור המראה האסתטי שלהם. לעיתים נלוות לכך סיבות נוספות, לעיתים יש סיבות חשובות יותר, כמו למשל המצב הבריאותי או שיפור איכות החיים, אך באופן עקרוני, ניתוחים פלסטיים מיועדים, בראש ובראשונה לשיפור המראה האסתטי.

ניתוחים אסתטיים מתבצעים במגוון חלקים של הגוף, החל מעיניים, אוזניים, אף פנים,  חזה, בטן ועוד. כל אחד מהניתוחים דורש משך זמן החלמה אחר, כל אחד מהניתוחים דורש התייחסות אחרת. הפרדוקס הוא, אומנם הניתוחים נועדו לשפר את המצב האסתטי, אך הרבה פעמים תקופת האשפוז, גם אם היא קצרה ותקופת ההחלמה, דווקא עלולים לגרום למטופלים לאכול יותר מדי או לחדול מלעשות פעילות ספורטיבית שהם רגילה לה, ואז הם עלולים להשמין או לפתח הרגלים אשר עלולים לגרום למצב הפוך, הניתוח יצליח אבל התהליך אחריו יגרום להם נזק אסתטי.

לכן מאוד חשוב להקפיד על פעילות גופנית אחרי ניתוחים אסתטיים. כמובן שאחרי כל ניתוח יש הוראות מסוימות של רופאים, מה מותר ומה אסור לעשות. במאמר זה נציג מספר דוגמאות לפעילות שמותר יותר וכאלה שפחות מותר לבצע בתקופת ההחלמה.

חשוב לומר, ניתוח הרמת חזה או ניתוחים אחרים בסגנון דומה, משפיעים בצורות שונות על השאלה, האם מותר לעשות פעילות גופנית בתקופת ההחלמה או לא. לכן, לא כל הוראה תקפה לכל ניתוח וכן גם לא לכל מקרה, הרבה תלוי במצב הבריאותי והפיזי של המטופל או המטופלת.

ניתוחים פלסטיים וחזרה לשגרה

ניתוחים אסתטיים – מה מותר ומה אסור לעשות

אחרי ניתוחים אסתטיים, מומלץ מאוד, לעשות הליכות רגליות. בבית או ברחוב. הליכה היא פעילות לא מאומצת, אין תנועה מסיבית של הגוף, אין סכנה שהאזור בו התבצע הניתוח ייפגע. עם זאת, בטיפולים או ניתוחים אסתטיים בעור, למשל, מתיחת פנים, יש להימנע מחשיפה לשמש במשך תקופה מסוימת ולכן רצוי להימנע מפעילות זו. כמו כן, בניתוחים אלו יש להימנע מכניסה למים, בריכה או ים.

ניתוח הרמת חזה וניתוחים אחרים שקשורים לאזור זה, דורשים שלא לאמץ את הגוף, בוודאי לא באזור של הניתוח, הסיבה היא  שמתיחה של הגוף עלולה לפתוח את התפרים ולגרום נזק מסיבי. חשוב לומר, ניתוח הרמת חזה אינו שונה מהותית בתנאים שהוא כופה לחזרה אל פעילות גופנית מניתוחי חזה אחרים.

תקופת ההחלמה מניתוח אסתטי הוא בין שבועיים לשלושה, בתקופה זו ניתן לעשות הליכות ולא יותר מכך, מה שכן אפשר לעשות תרגילים בבית לשחרור הרגליים על מנת שלא ייתפסו. לאחר מכן, אפשר להתחיל בריצות קלות, אימונים בסיסיים, כשהמטרה היא גם להחזיר את הגוף לאט לאט לכושר וגם לאפשר לפצעים להבריא. אחרי תקופה של חודש-חודש וחצי אפשר לחזור לתפקוד מלא, עם זה באימונים שמתבצעים באופן עצמאי  ועם זה באימונים במכון כושר.

ליצירת קשר מלאו פרטים
פנייתך התקבלה בקליניקה של דר' דנה אגוזי
אחד מנציגינו יצור עמך קשר בהקדם
דר' דנה אגוזי