סניף תל אביב ראול ולנברג 18 בנין C קומה 2
050-5264265 | לשיחה עם הקליניקה

שאיבת שומן מול מתיחת בטן

לכאורה קיים קשר בין שני סוגי ניתוחים אלו, אולם בפועל מדובר בשתי פרוצדורות שונות, במידת המורכבות שבהן ניתוחים אלו כרוכים, ובמידת הצורך של כל מטופל/ת לעבור אותן.

נתחיל מהסוף – רוב האנשים יזדרזו בוודאי לשאול איזו פרוצדורה כדאית עבורם להשגת בטן שטוחה ונטולת כפלים?

עבור מרבית המנותחים, ניתוח מתיחת בטן מהווה את הדרך הבטוחה ביותר להגיע לתוצאה אידאלית, ואולם, ניתוח שאיבת שומן  הוא כלי מצוין להסרת שומנים באזורים של הגוף בהם עור הגוף מתוח, דוגמת הירכיים ואזורים בצדי הגוף.

עור הבטן מאבד לעתים קרובות את האלסטיות שלו. יכולות להיות לכך מספר סיבות: גיל, עלייה במשקל, הריון או כל קומבינציה של גורמים אלו. ניתוח שאיבת שומן יסיר אמנם את השומנים שבבטן, אך עור המטופל יישאר רפוי, בעוד שניתוח מתיחת בטן יסיר לא רק את השומנים אלא גם את עודפי העור.

 

איזו פרוצדורה יותר פופולרית?

ניתוח שאיבת שומן הוא ללא ספק הפופולרי ביותר בקרב הפציינטים, מאחר ומידת המורכבות שבו, כמו גם משך ההחלמה עדיפים בהרבה על פני ניתוח מתיחת בטן.

ניחוחי שאיבת שומן נחשבים לפתרון נכסף ביותר לגוף מושלם המהווה תחליף לדיאטה.
אצל נשים הצטברות השומן שונה מהגברים. ניתוח שאיבת שומן נועד לעזור לעצב את הגוף על ידי הסרת שומן לא רצוי ממקומות שונים כמו בטן,הירכיים,מותניים ,עכוז,חלק עליון של הזרועות ועוד….אך אינו תחליף לדיאטה. הניתוח אינו מתאים למקרים של השמנת יתר. לעתים הרופא ימליץ על שילוב של ניתוח מתיחת בטן כדי להשיג תוצאה מקסימלית. חשוב לזכור שניתוח שאיבת שומן אינו תלוי רק בבחירת המנתח אלה גם בסוג העור ובאיכותו. עור אלסטי באיכות טובה יתכווץ טוב יותר ותוצאת הניתוח תהיה יפה יותר.

ניתוח שאיבת שומן כשמו כן הוא – אנו בעצם רק מסירים עודפי שומן – לכן הוא תהליך קצר יחסית, משך ההחלמה שלו קצר גם כן – החזרה לעבודה ותפקוד מלא מהירה, ואפילו הצלקת הנותרת בסיומו מזערית. בניתוח מתיחת בטן נעשות שתי פעולות: אנו נפטרים מעודפי השומן והעור, אך אנו גם מהדקים שרירים רפויים (שהגיעו למצבם כתוצאה מהריון או עלייה במשקל). תהליך ההידוק של העור כמו גם השרירים חשוב מאוד, ובמיוחד אצל נשים שעברו מספר לידות. החיסרון הבולט ביותר בניתוח מתיחת בטן הוא הצלקת היחסית בולטת בתחתית הבטן, אך גם זמן ההחלמה מניתוח זה הוא ארוך וכרוך ביותר כאבים יחסית לאופציית שאיבת השומן: הידוק השרירים יגרום, לרוב, לכאבים מסוימים בזמן נשימות עמוקות או שיעול, וגם זמן החזרה לעבודה ולשגרה מלאה עשוי להיות איטי (כשבועיים ויותר).

 

TUMMY tuck for tummy

 

האם יש דרך לדעת איזה ניתוח מתאים לי?

הסיכויים לצורך בניתוח מתיחת בטן גדלים ככל שגילך גבוה יותר (העור מאבד אלסטיות עם השנים), מספר לידות גדול יותר, וככל שהיו לך יותר שומנים באזור הבטן התחתונה (“צמיגים”), גם אם הפחתת חלק ניכר משומן זה.

ואולם, כל חולה שונה מרעהו במובנים של כמות השומן והעור העודף. זו הסיבה שחשוב להיבדק אצל מנתח/ת מומחה בעל ותק בשני סוגי הניתוחים. גם אצל נשים שעברו מספר לידות יהיו לא מעט מקרים בהם ניתן להסתפק בניתוח שאיבת שומן, במידה ועורן של נשים אלו נשאר אלסטי דיו והוא אינו רפוי מדי.

בים נדרשים להיעזר בהליכים כירורגיים לטובת מתיחת הקפים או תיקון אחר על מנת להחזיר את המראה היפה שאבד עם השנים. שאיבת שומן מהבטן זו אחת האופציות היותר פופולאריות על מנת להקנות לבטן את אותה מתיחת הקפים למראה צעיר ורענן.

חשוב מאוד להבין כי שאיבת שומן מהבטן אינה ניתנת בכל מצב, על מנת לקבל את האישור הרפואי לביצוע הליך זה יש כאמור להיבדק אצל הרופא המנתח. אחת הסיבות שבגינה לא ניתן יהיה לעשות ניתוח שאיבת שומן מהבטן היא בשל העובדה כי סוג העור אינו מתאים דיו. ישנם סוגי עור אלסטיים אשר מאפשרים ניתוח כזה ולעומת זאת בסוגי עור פחות גמישים לא תתקבל התוצאה הרצויה.

כמו כן חשוב מאוד להבין כי ניתוח שאיבת שומן מכל מקום בגוף אינו תחליף לדיאטה ואורח חיים ספורטיבי ובריא. שאיבת השומן מטרתה היא להסיר את עודפי השומן שנוצרו לאחר דיאטה והשלת קילוגרמים רבים. חשוב מאוד להבין כי עודף שומן במקומות שונים בגוף הנו גנטי.

 

שאיבות שומן? איך עושים אותה?

שאיבות שומן זה הוא כאמור הליך כירורגי לכל דבר ועניין. מהלך שאיבת השומן מתבצע דרך חתך קטן שלאחר מכן נעלם. הניתוח נחשב לבטוח ונעשה בהרדמה מלאה. לאחר הניתוח ניתן להישאר לאשפוז של עד יומיים מקסימום בהתאם לכמות השומן שנשאבה. במקרים קלים ניתן להשתחרר מבית החולים עוד באותו היום.

לקריאה נוספת

ליצירת קשר מלאו פרטים
פנייתך התקבלה בקליניקה של דר' דנה אגוזי
אחד מנציגינו יצור עמך קשר בהקדם
דר' דנה אגוזי